İSTANBUL 29 MAYIS ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ
Program Çıktıları ve Programa Özgü Çıktılar Eşleştirme Tablosu
PROGRAM ÇIKTILARI
Programa Özgü Çıktılar |
|
Ö1 |
Kur’an-ı Kerim bilgisine, doğru tilavet becerisine ve yeterli ezbere sahip olma |
Ö2 |
Arapça temel kaynakları okuma ve anlama yetkinliğine sahip olma |
Ö3 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrama ve dayandığı temelleri bilme |
Ö4 |
Kur’an ve sünnet bütünlüğünü esas alan bir yaklaşıma sahip olma |
Ö5 |
Bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahip olma |
Ö6 |
Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahip olma |
Ö7 |
Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirebilme yetkinliğine sahip olma |
Ö8 |
Farklı düşünce ve yorumlar karşısında saygı ve adaleti esas alma yetkinliğine sahip olma |
Ö9 |
Kişi ve kurumlar yerine ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahip olma |
Ö10 |
Dinin temel kaynakları ve bilimsel verilere dayalı din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahip olma |
Ö11 |
Toplumun inanç, ibadet, ahlak, örf ve adetlerini İslam’ın temel kaynakları ışığında yorumlama ve toplumu aydınlatma yetkinliğine sahip olma |
Ö12 |
Dini danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahip olma |
Ö13 |
Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahip olma |
Ö14 |
İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahip olma |
1. En Düşük – 5. En Yüksek
İAA ÇIKTILARI İLE PROGRAMA ÖZGÜ ÖLÇÜTLERİ EŞLEŞTİRME TABLOSU |
||||||||||||||||||||||
İAA Programa Özgü Ölçütler |
PROGRAM ÇIKTILARI |
|||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
||
Ö1 |
Kur’an-ı Kerim bilgisine, doğru tilavet becerisine ve yeterli ezbere sahip olma |
5 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ö2 |
Arapça temel kaynakları okuma ve anlama yetkinliğine sahip olma |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
Ö3 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrama ve dayandığı temelleri bilme |
5 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ö4 |
Kur’an ve sünnet bütünlüğünü esas alan bir yaklaşıma sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ö5 |
Bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahip olma |
|
|
3 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ö6 |
Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahip olma |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ö7 |
Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirebilme yetkinliğine sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
2 |
|
4 |
2 |
|
|
3 |
|
|
|
Ö8 |
Farklı düşünce ve yorumlar karşısında saygı ve adaleti esas alma yetkinliğine sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
3 |
|
3 |
|
Ö9 |
Kişi ve kurumlar yerine ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
|
3 |
Ö10 |
Dinin temel kaynakları ve bilimsel verilere dayalı din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahip olma |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
Ö11 |
Toplumun inanç, ibadet, ahlak, örf ve adetlerini İslam’ın temel kaynakları ışığında yorumlama ve toplumu aydınlatma yetkinliğine sahip olma |
|
4 |
|
|
|
4 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
Ö12 |
Dini danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahip olma |
|
5 |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
Ö13 |
Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahip olma |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
3 |
|
|
|
3 |
|
|
3 |
3 |
|
|
Ö14 |
İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahip olma |
|
|
2 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|