İSTANBUL 29 MAYIS ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ
Program Çıktıları ve İAA Çıktıları Eşleştirme Tablosu
PROGRAM ÇIKTILARI
Tablo-1
İAA Çıktıları |
|
Ç1 |
İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. |
Ç2 |
İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanır. |
Ç3 |
Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz, sentez ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. |
Ç4 |
Bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altındakilerin kişisel ve mesleki alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. |
Ç5 |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü/yazılı etkin iletişim/hitabet kurma ve anlatım becerisine sahiptir. |
Ç6 |
Kendini motive edebilme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, zaman yönetimi, kendini sürekli yenileme becerisi ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir |
|
izleme, zaman yönetimi, kendini sürekli yenileme becerisi ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Ç7 |
Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle bilimsel ve ahlaki değerlere uygun olarak kullanır. |
Ç8 |
Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Ç9 |
Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. |
Ç10 |
İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum ve analiz yapar. |
1. En Düşük – 5. En Yüksek
İAA ÇIKTILARI İLE PROGRAM ÇIKTILARI EŞLEŞTİRME TABLOSU |
||||||||||||||||||||||
İAA ÇIKTILARI |
PROGRAM ÇIKTILARI |
|||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
||
Ç1 |
İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. |
5 |
|
4 |
3 |
|
4 |
|
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ç2 |
İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanır. |
|
4 |
|
2 |
|
4 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
Ç3 |
Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz, sentez ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. |
|
|
3 |
|
5 |
|
5 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
3 |
Ç4 |
Bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altındakilerin kişisel ve mesleki alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. |
|
|
|
|
2 |
2 |
5 |
|
|
3 |
5 |
|
|
|
3 |
|
|
3 |
|
|
|
Ç5 |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü/yazılı etkin iletişim/hitabet kurma ve anlatım becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
Ç6 |
Kendini motive edebilme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, zaman yönetimi, kendini sürekli yenileme becerisi ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
5 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
Ç7 |
Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle bilimsel ve ahlaki değerlere uygun olarak kullanır. |
|
|
|
2 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
3 |
Ç8 |
Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
Ç9 |
Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
2 |
|
5 |
4 |
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
Ç10 |
İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum ve analiz yapar. |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
2 |
2 |
3 |
|
|
3 |
|
|
3 |
|
5 |
|